Vi holder stengt påskeaften. Riktig god påske!

Service

Kundesenter


Garanti og reklamasjon

 

Reklamasjonsretten er obligatorisk i henhold til norsk lovverk. Reklamasjonsretten er sikret gjennom kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven.

 

Hvis du for eksempel oppdager feil eller mangler med kameraet ditt innen produktets to år lange reklamasjonsfrist, kan du bruke reklamasjonsretten og kreve å få det reparert gratis. Det er viktig å kunne vise til en kjøpskvittering for å kunne bruke reklamasjonsretten sin.

 

Garanti er noe en produsent eller butikk kan velge å gi deg som en ekstraservice utover hva reklamasjonsretten gir deg. Derfor kan en garanti aldri gi deg dårligere vilkår enn loven. Garantien er en privat avtale mellom deg som kjøper og selgeren eller produsenten. Varigheten for garantien kan variere fra produsent til produsent.

 

For å vite hva du har krav på i henhold til garantien, er det derfor viktig at du tar vare på garantiavtalen. Garantiavtalen, eller garantibeviset, er noen ganger kvitteringen, men den kan også være et særskilt dokument, følge av bruksanvisningen for produktet eller fremkomme på produsentens hjemmesider. Sjekk derfor garantiavtalen for å vite hvor lenge garantien varer og hvilke frister som gjelder.

 

Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.