Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Kundesenter


Angrerett

Hvis du som kunde angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi anbefaler å ta godt vare på originalemballasjen og at man bruker denne hvis man ønsker å benytte seg av angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, kan ikke angreretten gjøres gjeldende.

 

Klikk her for å åpne - Angrerettskjema

 

I henhold til angrerettloven er det noen kriterier for når man kan benytte seg av angrerett.

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av bedrifter eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
  • Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Før ordren er pakket eller sendt fra Interfoto

Slett ordren selv ved å klikke deg inn på fanen "Ordrehistorikk". Du vil motta en epost som bekrefter at ordren er slettet. Du kan alternativt ringe vår salgsavdeling på tlf. 97 11 55 00 og be om at ordren slettes.

 

For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av epost og informasjon om hvem du har pratet med minst 14 dager etter at du benyttet deg av angreretten.

 

Etter at pakken er sendt fra Interfoto eller hentet av kunden

Under er det noen eksempler på fremgangsmåter du kan benytte.

  1. Hent pakken snarest mulig. Logg inn på din "Min side" og registrer din angrerett. Du vil motta en epost som bekrefter at kjøpet / varen er innenfor kriteriene for angrerett. Skriv ut denne bekreftelsen og legg den i pakken som skal retuneres. Du betaler kun returporto, og ditt tilgodehavende vil bli oversendt din konto et par dager etter at vi har mottatt varene og angrerettskjemaet.
  2. Logg inn på "Min side" og registrer din angrerett. Du vil motta en epost som bekrefter at kjøpet / varen er innenfor kriteriene for angrerett. Gå til postkontoret snarest mulig etter at du har mottatt utleveringsdokumentet, betal returporto, påse at postoperatøren fester/vedlegger utfylte angrefristskjema på en forsvarlig måte og returnerer pakken til oss.

Disse punktene krever en aktiv handling fra deg (husk 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven §11), på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett.

 

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur-retur og et gebyr pålydende kr 250,- til Interfoto for behandling av saken.

 

Kjøpte du på kreditt?

Hvis du inngikk en kredittavtale da du kjøpte varen, faller den bort om du benytter deg av angreretten. Ta kontakt med kredittyter for å informere at du har benyttet deg av angreretten, og få bekreftet at avtalen er opphørt. Har du hatt utgifter knyttet til kreditten, skal du få tilbakebetalt disse utgiftene.

 

For privatpersoner gjelder Forbrukerkjøpsloven og Angrerettloven ved handel over nettet. For næringsdrivende gjelder Kjøpsloven.